php generate random number - Web Development and Web Design Codes

Latest

Monday, February 26, 2018

php generate random number

php generate random number

php generate random number
php generate random number
Hi Friends today we will learn how to php generate random number using php..
mt_rand(min,max) or rand(min,max) (tip: max and min are integer value) tag are use to generate random integer ..if you want generate number between 5 to 20 you can use mt_rand(5,20) or rand(5,20)..
Just Follow the below Example how to Generate Random number

PHP Generate Random Number Example:
Example 1: phprand.php
<?php
$number=rand(5,20);
$number2=mt_rand(5,20);
echo $number.'<br/>';
echo $number2;
?>

Example 2:
<h3>Genrate Random Number Between two Integer</h3>
<form method="POST">
<table>
    <tr>
    <td>Min Number</td>
    <td><input type="text" name="min" required/></td>
 </tr>
 <tr>
    <td>max Number</td>
    <td><input type="text" name="max" required/></td>
 </tr>
 <tr>
    <td></td>
    <td><input type="submit" name="submit" value="Genrate"/></td>
 </tr>
</table>
</form>
<?php 
if(isset($_POST['submit'])){
 $min=$_POST['min'];
 $max=$_POST['max'];
 if($min>$max){
  echo 'Min Number can not be Greater Than max Number';
 }else{
  $random=mt_rand($min,$max);
  echo $random;
 }
}
?>
php generate random number
php generate random number
That's it Friends how to generate random number using php..if you like this post please share and don't forget to comments..Thank You.. 

No comments:

Post a Comment

Thank You for Your Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.